lørdag 23. juli 2011

Sasha og John Philip sitt bryllup i USA 20. juli 2011

Og endelig kom dagen vi alle har ventet på så lenge! De fleste vet at de allerede er gift, men de ønsket å ha en skikkelig seremoni og fest og dette holdt sted i Bellingham i USA som er Sashas hjemby!
Vi var desverre ikke mangen nordmenn til stede, men vi kommer sterkt tilbake når det skal feires i Norge i september ;o) De vil jo så gjerne at alle skal få være med å feire at de nå er gift og vi synes det er kjempe kjekt at de får anledning til å gjøre det slik. Og enda gladere er vi for at vi fikk anledning til å komme den lange veien til USA for å få hilse på Sasha sin familie og venner :o)
For oss startet dagen med at Sasha kom og hentet Ann Helén og meg og vi dro til "Bellingham beauty school" hvor de ordnet håret vårt! Ann Helén var en tålmodig liten jente og trengte bare en liiiiten pause før håret hennes var helt ferdig. Hun fikk jo masse fine krøller i hele håret og det tok jo litt tid.
Men jeg var helt imponert av henne. Hun har jo NULL tålmodighet til vanlig så at hun klarte å sitte i ro så lenge var IMPONERENDE for å si det sånn!
Etterpå var det videre til en annen frisør som sminket Sasha. Dette tok heldigvis ikke så lang tid. Nå var AH lei og trøtt! Hun har vært mye sen i seng disse dagene vi har vært i USA og våknet tidlig på morgenen og det merkes ut på dagen. Så på vei hjem sovnet hun i bilen :o)
Hele turen hadde vi fotografen med oss. Hun var med Sasha og JP igjennom hele dagen fra start til slutt. Hun knipset i vei og tok en hel del bilder av AH så håper vi får muligheten til å se de bildene :)
Vel hjemme fikk hun sove litt videre på sofaen mens vi andre begynte å stelle oss. Espen hadde i mellomtiden hentet dressen sin som han kjøpte dagen før. Den måtte justeres litt på og jammen meg klarte de det på så kort tid :) I tillegg kjøpte han et søtt lite gullkjede til AH. Et lite hjerte med en perle inni som hun fikk ha på seg i bryllupet.

Vi kom til der seremonien og festen skulle være i siste liten, men Sasha var ikke ankommet heldigvis så vi var jo da ikke sene. hehe...

Seremonien var nydelig. De spilte norske mellodier når de gikk inn bla. dovregubbens hall når AH gikk inn som fikk være blomsterpike. Hun turte ikke gå alene så jeg måtte holde henne i hånden, men jeg synes likevel hun var tøff som turte å gå der imellom alle de ukjente menneskene som hun i tillegg ikke skjønte bæret av hva de sa. hehe...





JP og Sasha ga hverandre nydelige løfter noe som er typisk amerikansk å gjøre. Synes det er kjempe fint, men slik jeg husker meg i mitt bryllup så hadde nok ikke jeg klart å få ut et eneste løfte da. hehe...



Og til slutt fikk de endelig kysse hverandre! HURRA!! :D

Det ble norsk middag med kjøttboller og laks. Man kunne velge hva man ville ha, men tror de fleste prøvde litt av hver. Jeg likte laksen best som hadde en nydelig rømmesaus til som faren til JP hadde laget!
Forrett var forresten melon og spekeskinke.
Og til dessert var det jordbæris og limeis! nyyydelig!!

Det var flere nydelige taler og jeg synes Espen klarte seg kjempe fint igjennom sin tale til JP. Han hadde brukt de siste dagene og spesielt selveste dagen med å få til en skikkelig tale og stresset veldig med dette. Han måtte jo i tillegg snakke på engelsk, men jeg synes han var kjempe flink og kom med noen morsomme historier som fikk de alle til å le :)

Blomsterbukettene og brystbukettene hadde Sasha laget av filt og knapper. Litt av en jobb for det var ikke lite blomster det var snakk om! Var kjempe fint og ikke minst oreginalt! AH fikk med seg en liten bukett som hadde stått på gavebordet. 

 The Best man and the little flowergirl <3
 Tror nok Ann Helén følte seg som en prinsesse den dagen. Ordnet håret hos frisøren og hadde på seg en helt bedårende brudepikekjole. Blomstene som er nede på kjolen ligger inni det ytterste stoffet. Rett og slett bedårende <3
 Sasha i fotosashion aksjon!
 Lille prinsen klarte ikke å få med seg alt hele tiden.
Dress må man ha på når det er bryllup <3
 The happy Groom :)



Masse klemmer fra USA <3

2 kommentarer:

Helene sa...

Wow, så utrolig fine dere var! Spesielt Ann-Helen da! *dåne*

Cathinka sa...

takk for d :D Den kjolen klarte vi bare ikke å si nei til. Når hun prøvde den fikk jeg en tåre i øyenkroken for å si det sånn. hehe... hun vare jo bare såååå skjønn <3 Lille go'jenten min <3