tirsdag 1. oktober 2013

Vi fikk besøk av Veslefrikk i helgen ;)

Veslefrikk er klassebamsen til Ann Helèn sin klasse og hun har snakket så masse om den siden de begynte på skolen. Hun har håpet og håpet på at det snart skulle bli hennes tur å få den med seg hjem en helg. Og nå kom endelig den helgen hvor det var hennes tur!

Da jeg kom og hentet henne på fredag kom hun stormende bort til meg mens hun ropte at hun hadde noe å fortelle meg. Det lyste stor glede av hele henne og det var det at hun skulle få ha Veslefrikk med seg hjem.
Så med Veslefrikk i sekken sin dro vi hjem og pakket tursekken for vi skulle opp i Hausdalen med John Philip, Sasha og Bjørn for å grille pølser og kose oss. De skulle overnatte der i telt, men vi dro hjem når det var kveld. Tror det var en kald fornøyelse å sove i telt ute nå ;)
Det var kjempe kjekt i Hausdalen så vi tok like gjerne turen opp igjen dagen etter for å hilse på de som hadde sovet der. Vi kom der til lunsj og vi hadde pakket med oss brød, ost og skinke og så klart marshmallows!
Så det ble ostesmørbrød til lunsj og marshmallows til dessert!
Denne dagen lagde Espen en slengdisse der også. Det har blitt en tradisjon for Espen å lage slengdisse når vi er på tur. Og da er det ekstra kjekt å komme tilbake en annen gang og finne igjen slengdissen!
Veslefrikk var med hele veien til Ann Helèns store glede! Den fikk smake på maten, se på naturen og tror den fikk en svingom i slengdissen også ;)

Lørdag ettermiddag skulle Ann Helèn til sine tremenninger for å overnatte og igjen var Veslefrikk med så klart ;) Der hadde de kost seg med nachos til middag og så klart masse godteri til barnetv.
Om søndagen dro de til en åpen gård i Nordhordaland hvor de hadde hilst på masse dyr og ridd på hest. Tror de hadde fått vafler der også ;)

Mens Ann Helèn var der fikk Sebastian besøk av farmor mens Espen og jeg dro til byn hvor vi overnattet på hotell, spiste fantastisk god mat på Eat og så showet til Kristine Hope. Før kvelden var over tok vi oss en aldri så liten tur innom Tonga for å hilse på Atle og ta oss en drink!
Hotellrommet var kjempe fint og det var en deilig seng! Min mann er helt fantastisk <3 p="">Sebastian hadde kost seg masse med farmor og de hadde også kost seg med godteri til barnetv og han fikk være lenge oppe. Og best av alt! Han fikk sove i mamma og pappa sin seng ;) Farmor er helt topp!
Søndag ble en rolig dag hjemme hvor det bare var oss og Veslefrikk.

En tipp topp helg for alle og så var det veldig kjekt å få hilse på Veslefrikk som Ann Helèn har snakket så mye om :)

Nå er det nedtelling til vi reiser til Kreta torsdags morgen og det ser vi veldig frem til både store og små! En uke med sol og varme blir godt for både kropp og sjel!

Griller pølser.

En sulten John Philip jukset litt
og fant frem stekepannen!

Griller ostesmørbrød og eple med
smør, rosiner, sukker og kanel

En maurtue på vår vei...

En snegl som vi måtte stoppe opp å se på...

Kakao på tur hører med! mmm...

Lille solstrålen vår <3 td="">
Middag ute er alltid best!

Prøver å lage ild med flintstål.
Er neimen ikke lett!!

Titt tei fra teltet!

Ha en vidunderlig høstdag! Her i Bergen skinner solen og viser Bergen på sin beste side! Livet er herlig selv om det er litt kaldt :)