fredag 6. september 2013

Høst... "Det er mørkt ute!"

I dag er det skikkelig høst vær ute!
Når vi kjørte til skolen plasket det ned og det var fremdeles litt skumring ute!
Ann Helèn tok på seg reflex vest og tok regntrekket til sekken på! Små ting i hverdagen som gir så stor glede!
Sebastian ble veldig opptatt av at det var mørkt ute enda da vi gikk og det ble poengtert flere ganger!
"Det er mørkt ute!"

Etter å ha levert Ann Helèn på skolen dro vi hjem og hentet sekken til Sebastian og tuslet ned til barnehagen! Fantastisk å ha barnehagen så nærme!! :)
Til tross for kort vei til barnehagen så kan denne lille turen ta litt tid og vi oppdager mye på veien. Biler som kjører forbi, en dam, blomster som må plukkes, steiner på bakken eller i dag et lite høstblad som lå på bakken! Verden til små barn er ikke stor, men for de er den uendelig og svær! Alt som skal utforskes, ta, se og føles på! Og det er spennende å utforske denne verden med de.
Bladet vi fant tok vi med oss og viste i barnehagen. (Jeg var vel mer interessert i det bladet enn Sebastian var, men men.. er vel slik det som oftest er)
Nå ligger bladet her på stuebordet og tenker det skal få lov til å lage litt høst stemning her hos oss.
Jeg vil ikke innrømme at jeg er klar for høsten, men hver årstid har hver sin sjarm og må innrømme at høsten er en fin årstid til tross for masse ruskevær! Bladene som skifter farge på trærne, mørke som sniker seg innpå oss for hver dag som går og stearinlys på bordet gjerne hele dagen!
Høst for meg er kosetid! Godt å sitte inne i en varm stue, i en deilig sofa med et godt pledd på, en varm kopp te og strikketøy! Om høsten blomstrer kreativiteten hos meg og det elsker jeg! Jeg har nok samlet opp masse ideer hele sommeren, men det er nå som det er høst de kommer til live.
Så siden det er høst i dag tenker jeg å kose meg inne. Fortsette med strikketøyet mitt og nyte en kopp te eller to. I ettermiddag når barna er hjemme for vi finne på noe kos sammen. Er jeg i støtet så blir det kanskje noen boller eller annet godt vi kan kose oss med.
Og om vi er heldige å få slitt sol i helgen så må vi nesten komme oss ut litt og kanskje samle litt høst som vi kan ta med oss hjem. Blader i nydelige farger, kongler, nøtter og noen artige greiner!?! Vi får se hva naturen har å by på :)

Dette er min yndlingskopp! Stor og god og en helt perfekt tekst inni!
"Utsett aldri til i morgen hva du kan nyte i dag.
Den beste tiden er i nuet"



Ha en herlig fredag og en magisk høst :)

Klem fra Cathy!

Ingen kommentarer: