tirsdag 2. august 2011

Ferien snart over....

Da nærmer det seg slutten på denne ferien.
Litt rart å tenke på siden vi har hatt så lang ferie, men det skal også bli godt å komme hjem igjen i vårt eget hus,  i vår egen seng med norsk deilig mat og UT AV KOFFERTEN!!! Litt lei kofferter nå!!! hehe...

Vi har hatt en kjempe fin ferie. Har fått opplevd mye nytt og spennende og AH har jammen meg lært seg litt engelsk.
Vi har to herlige barn som har sjarmert de fleste i senk <3 (skryte skryte) Ann Helén med sine abligøyer og Sebastian med sitt herlige smil og latter. Jeg føler jeg kan si at jeg er super stolt av gullungene våre <3

Nå de siste to nettene er vi på et hotell som ikke ligger så langt fra flyplassen.
Dette hotellet ville vi egentlig bo på de første dagene vi kom til USA, men da var det ikke ledig, men nå var det helgivis ledig og det er vi kjempe glad for. Det er et ganske nytt hotell og kjempe flott sådan. Ligger til i herlige omgivelser, rommet er kjempe fint og bedagelig og like bortenfor rommet er det et oppholdsrom hvor det er vann, youghurt, litt snakcs, frukt og IS :D som vi kan forsnye oss av når vi måtte ønske. Isen er Hæggen Daaz så jeg kan jo bare si NAM NAM!! hehe...
Det er et hotell som skal være naturlig og organsik så såpene på rommet er så klart organsik. hehe.. og det er også maten som de serverer her så jeg er spent på forkosten i morgen. Håper på en litt bedre frokost enn hva vi ellers har fått her i USA. Kan si jeg er lei lyst brød, syltetøy, vaffler, søte kornslag og generelt søt mat. Jeg er nå klar for en skikkelig grovbrødskive med deilig brunost på!! Og AH er egentlig veldig klar for kjøttkaker til middag! hehe...
Borte bra, men hjemme best!!


De to siste dagene har gått med litt shopping. I går var vi på et sted i Seattle som heter Pike Place market. Der endte det opp med at Espen gikk med AH og jeg med Seb for AH vil kun gjøre gøye ting og gå i lekebutikker. Da fikk jeg kjøpt en body med håndmalt motiv på til Seb og et armbånd med AH sitt navn på til henne. Markedet er basert på folk som selger håndlagde ting. Var mye spennende, men jeg synes det i grunnen var ganske dyrt der.
Var å spiste på en irsk pub/restaurant og utrolig nok ble vi plassert på et bord som hadde et bilde med norsk tekst på! Var litt spesielt pga det tragiske i Oslo go Utøya for på dette bildet var det en tegning av noen mennesker som holdt hender rundt jordkloden og under stod det "Vi står sammen" Stod litt annet på engelsk også. Vi fikk snakket med sjefen på stedet for vi ble jo veldig nyskjerrig på dette, men det viste seg at det ikke hadde noe med 22.07.11 å gjøre. Så jeg tok bilde og vil finne ut hva dette er. Hun viste ikke hva det var og ante i grunn ikke hva som stod på bildet så det hele ble jo ganske artig.
Legger ut bilde i morgen så får de som vet hva dette er ROPE ut ;)

Etter lunsj var vi innom en tebutikk like ved. Der ble det så klart noe smått på meg og AH fikk seg et Te-sett som var laget av gjenvinnet melkekartonger. Hun ble helt forelsket i det settet og vi har alt hatt Teselskap. hehe...

I dag etter vi hadde sjekket ut av hotellet vi har bodd på de tre siste nettene ble jeg og Seb plassert i byn mens Espen og AH dro til hotellet for å sjekke inn. Der brukte jeg rundt 2 timer på et senter som heter Macy's som det stort sett er merkevarer i.
Var så vidt innom der i går og da ble det to par sko på meg. I dag ble et to treningsbukser, en topp og litt undertøy. I mellomtiden fant Espen og AH et gigantisk kjøpesenter i næheten av hotellet vi er på nå så vi ble hentet i byn. Så nå har vi sagt "by by downtown Seattle" og "Hello gigant mall!" Lagunen med Laguneparken kan gå og legge seg! Det blir et lite hjørne av dette senteret i forhold. hehe... Kjøpte ikke så mye der i dag, men gjett hvor vi skal i morgen da ;) hehe...

Nå er ungene lagt og håper de er sovnet. Jeg sitter i sofaen på oppholdsrommet og slapper av mens Espen får de til å sovne.



Før jeg slutter helt av.......



<3 Vi har 2 år bryllupsdag i dag <3

Kyss klapp og klem fra USA

1 kommentar:

Daniel H sa...

Hei Cathinka, ser ut til at de har hatt ein kjempefin tur til USA og Canada. Fine bilder og blogginnlegg! Ann Helen og Sebastian var virkelig skjønne i finstasen :D Gratulerer med vel overstått bryllupsdag, hels Espen :)