torsdag 7. april 2011

Har desverre fått lite tid til å skrive noe her i det siste. Har hatt litt å henge fingrene i og det er travelt med to barn :)
    Rommet til Ann Helén er endelig ferdig! Hun stortrives på det nye rommet sitt og kan lett finne på å leke der alene. Er jo mye lettere å leke med lekene sine når det er orden i dem! Skal så fort jeg klarer få lagt ut bilder av rommet hennes.
    Ann Helén har begynt i kor og stortrives med det. Hun synger og danser dagen lang og tviholder på sangboken hun har fått låne fra koret. hehe... Det er bare øving annehver uke, men det er jammen meg nok når hun går på turn hver tirsdag i tillegg! Hun er en aktiv liten treåring kan man si :)
Turn har hun snart gått på i 3 semesteret nå og blir bare flinkere og flinkere for hver gang. Hun er veldig opptatt av at hun ikke klarer å gjøre alt alene som å "stompe kompen". Dette er hun litt lei seg for at hun ikke klarer å gjøre uten hjelp, men øvelse gjør mester og plutselig er hun nok en reser på det ;)
Koret har hun ikke vært med på så lenge, men hun har allerede fått vært med 3 gangerog sunget utenom øvingene. To ganger på Sion som er menigheten hvor koret hører til og en gang i fana kirke. Grunnen til at hun begynte i dette koret er fordi Espen sin tante er leder i koret :o)

Sebastian er en herlig, rolig liten go'gutt! Stort sett blid og fornøyd og sover godt på natten. Ann Helén var helt motsatt der. Hun var så klart blid og glad som baby, men sove på natten skulle hun ikke. Da hadde hun vondt i magen og fant aldri roen! Sebastian er i seng kl 20 og da sover han til mellom kl 3-5 før han vil ha mat så denne gangen er jeg mye mer uthvilt enn hva jeg var med Ann Helén!
    Til tross for at han har CF så vokser han godt og har en fantastisk appetitt! Han får 'kreon' som er enzymer som tar opp næring av maten til hvert måltid og det gir virkelig resultater! Han nærmer seg 5kg nå og er god og rund i kinnene!
Blir spennende å se om appetitten fortsetter slik når han ska begynne med grøt og den slags mat! Søsteren har alltid vært litt småkresen og småspist så hadde ikke gjort noe om han her blir en gutt med matvett ;o)
     Han har så vidt begynt med inhalasjon for å vende ham til det og det har gått over alle forventninger! Lyden av det durende forstøveraperatet er han nok vant til siden Ann Helén har det samme aperatet så det skremmer ham ikke. Og å ha en maske hvor det kommer damp ut av forran munnen ser ikke ut til å plage ham noe særlig heller! Han sitter nå der og tar i mot. hehe...
Men for oss foreldre er det en utfordring å få dagene til å gå rundt når begge to skal ha medisiner og behandlinger hver dag og i tillegg prøve å ha litt familiekos og så klart alle andre vanlige rutiner! Men alt går seg nok til og vi kan ikke annet enn å ta en dag om gangen! Skulle vært noen fler timer i døgnet gitt!

Jeg kan hekle!!! ;D Akkurat som om jeg ikke har nok hobbyer fra før! hehe...
Min kjøre, gode, snille storesøster har lært meg å hekle og det er SÅÅÅ gøy! Tar litt av her om dagene med denne heklingen min ;P Det meste drysser nok på snuppemor av det jeg lager, men jeg har allerede MANGEN prosjekter oppi hodet mitt så jeg får bare henge i når jeg har tid til å hekle ;)
Skal få tatt bilder av det jeg har laget så jeg kan vise det til dere her inne ;)
Har blitt litt luer, et lite teppe til dukkene og litt blomster til nå, men mye mer skal det bli ;)

Hobbyhyllen min har endelig kommet opp! Nede i gangen har det vært lenge planlagt at jeg skal ha en hylle hvor jeg kan ha alle hobbytingene mine i så det blir litt mer orden og oversiktlig i hobbyjungelen min! Hyllen kjøpte vi før jul, men har blitt liggende! Så i går var jeg lei av å se på eskene så jeg tok like greit å monterte den selv i går formiddag ;) Ble ikke helt ferdig siden den var alt for tung for meg å løfte så Espen ble ganske overrasket når han kom hjem og så det lå en svær hylle på gulvet. hehe.. men nå er den på plass og neste steg er jo å få alle hobbytingene mine inni den! Spennende å se om den er stor nok da ;) hehe...

Bake er gøy! :) Og jeg har fått litt drisen på gjærbakst! Baker en del grovbakst så føler jeg meg litt sunn ;)
I dag bakte jeg grove pizzahorn som ble knallgode! Tidligere har jeg bakt "pizzarundstykker" (det er rundstykker med mye krydder i rett og slett og ideen kommer fra Ann Helén sin barnehage. Deilige grove rundstykker med masse smak og snuppa synes det er kjempe godt! Muslirundstykker har jeg også bakt. Ideen fikk jeg fra min søster som fikk ideen fra "God morgen norge" Knallgodt og super enkelt a lage i en fei!
Oppskrifter kan jeg komme med en annen dag! Nå skal rumpen plantes i sofaen og munnen skal få smake mer av de deilige pizzahornene ;)

Ha en deilig torsdagskveld alle sammen!

Klem fra Cathy :)

2 kommentarer:

Tina sa...

Vad mysigt att få en liten uppdatering ifrån dig gumman! Vad skönt att lillprinsen växer och att det verkar gå bra med medicineringen. Tänker massor på er! KRAM!

Linda Karin sa...

Så flink du er! Det er gøy å bake. Kjekt når man har slike perioder med mulighet og lyst, spesielt for resten av familien ;) Klem