tirsdag 27. august 2013

Skolejente

Da har Ann Helèn begynt i 1 klasse og storkoser seg!
Det har vært mye snakk om skole det siste året og jeg tror tiden har gått uhorvelig sakte for henne! Jeg synes tiden har gått alt for fort og kan ikke fatte at vi har en skolejente i hus!

Hun har bare gått på skolen i rett over en uke nå, men hun er godt i gang allerede. Hun gleder seg like mye, (om ikke mer) som meg til lekser. Og i går var det stort når hun måtte gjøre lekser! hehe... Det var ikke store leksen, men hun brukte tid og gjorde seg flid med den.




Når jeg spør henne hva hun har gjort på skolen om dagene så får jeg til svar: "Vi har lekt og spist." Men jeg får ut av henne at hun har da lært noe, som regler på skolen bla ;) Viktig med regler og kjekt å se at hun følger med! Men jeg synes det er godt at de tar læringen på en mild måte i starten. Man kan jo lære mye i en lek.

Neste uke begynner alvoret. De to første ukene blir de mest kjent med skolen og hverandre.

Første skoledag var en stor dag for både henne og oss foreldre. Hun hadde gledet seg masse og det ble nok litt overveldende for henne. Hun visste ikke helt hva hun hadde forventet seg så det gikk litt i stå for henne. Det kom noen tårer, men alt i alt hadde hun en helt super dag! Dagen ble feiret med mat på McDonalds og hun kjøpte seg bokbind med sine egne penger som hun hadde fått av farmoren for anledningen. Og det ble ROSA for alle penger ;) Hello Kitty, Prinsesser og Angrybirds i rosa ;) 


Ann Helèn går også på SFO på skolen. Der stortrives hun og begynte der før skolen startet. Der er det mye lek og moro og hun vil gjerne bli lenger når hun blir hentet.
Etter skoletid har de noe som heter Bredt og Godt som er et tilbud skolen har fått igjennom Kaland IL (mener jeg)
Her får de i trinnvis hver sin dag hvor de er med på aktiviteter i 1 time. Aktivitetene varierer og jeg er spent på hvordan dette blir utover høsten. Dette skjer i SFO tiden.

Hun har pga dette tatt en pause fra turn som hun har gått på i en del år nå. Så får vi heller se hvordan det blir etter hvert. Fra alt vi vet kan hun finne noe annet hun heller vil gjøre enn turn.

Så nå ser vi frem til en spennende høst med mye læring for skolejenten vår :)

Ha en strålende tirsdag alle sammen :)

Ingen kommentarer: