mandag 15. oktober 2012

Livets oppturer og nedturer...

Man har mange oppturer og nedturer i livet sitt og nedturene kan ofte være vanskelige å takle!
Mine største oppturer er når jeg fikk mine to søte små <3 div="div">
Men mine største nedturer er når vi fikk beskjed at de har CF og må bruke medisiner hele livet for å holde seg frisk. Det er en tøff beskjed å få at ens barn er syke og selv om det til tider er veldig tøft at mine barn har CF og det også kan være frustrerende fordi de ikke vil ta medisiner så kan det ikke sammenlignes med andre sykdommer som kreft.
Jeg takler fint at mine barn har CF og har lært meg å leve med det, men om jeg hadde fått beskjed om at et av mine barn hadde kreft, så hadde jeg nok ikke taklet det like bra.

Jeg har en venninne som er sterk som et fjell, men god som en mor er! 
For litt over 1 år siden fikk de beskjed om at deres sønn hadde kreft!
Han er like gammel som min sønn (født i januar 2011) og han er deres første barn.
Det var utrolig vondt for meg å få den beskjeden, men den følelsen kan ikke sammenlignes med hvordan min venninne og hennes mann hadde det.
De har i 1 år vært igjennom en tøff kamp med sin dyrebare sønn som kun de som er i samme situasjon  kan fatte! 
Vi to har hatt kontakt igjennom hele året, men våre to sønner har ikke fått møte hverandre utenom en gang. Min sønn har ofte bakterier pga sin sykdom og for en med kreft som går på cellegift og alt så er ikke disse bakteriene noe bra. 

Nylig fikk de endelig den etterlengtede beskjeden om at deres sønn er FRISK! 
Han er kreftfri og kan leve som en normal liten gutt. Være med andre barn, gå i barnehage og alt det barn i den alderen gjør!

Det var helt fantastisk å få den beskjeden og jeg sto faktisk på jobb og gråt når jeg fikk vite det! hehe...

Så man vet aldri hva morgendagen vil bringe, om sitt ufødte barn er frisk eller om man blir utsatt for en ulykke i morgen!
Man må være glad for det man har og vise de man er glad i at man bryr seg!
Dessverre går det ikke så bra for alle med kreft, men det er så godt at det er noen skikkelige fightere der ute! Leon er en av dem og jeg gleder meg enormt til å se ham vokse opp og kanskje blir en god kompis av Sebastian!

Sjekk ut bloggen til min venninne og les om deres kamp mot kreften!

Jeg er stolt av dere! Dere er de sterkeste jeg noen gang har møtt! <3 p="p">Og Leon er min lille superhelt<3 p="p">


Ingen kommentarer: