tirsdag 27. september 2011

Blogge litt eller...?

Ja, kanskje det...! :)

Har ikke blitt så mye blogging på meg i det siste.
Har travle dager og har nå satt i gang oppussing av Sebastian sitt rom. Han er jo hele 8 mnd nå så på tide å få ham ut av vårt rom og inn på sitt eget. hehe... Merkelig hvor forskjellige to søsken kan være.
Ann Helèn var urolig som liten. Sov dårlig i egen seng og hadde mye vondt i magen.
Sebastian hadde en liten periode der han helst sov i sengen vår, men utenom det så sover han godt i sin egen seng natten igjennom.
Ann Helèn var 5 mnd når vi flyttet henne inn på eget rom og det var da for å teste ut om hun sov bedre for seg selv noe som ble en suksess!
Sebastian vil vi flytte over på eget rom da han ikke har behov for å ligge inne hos oss lenger. Han sover natten igjennom uten noe melk før morgenen.

Men det var dette rommet da... Jeg begynte på det lille prosjektet i går og fikk jammen meg gjort en hel del.
Lister fjernes, vegger vaskes og første strøk ble malt. Synes jeg fortjener en klapp på skulderen for den jobben! Eneste jeg fikk hjelp til var å få bort skapet som stod der inne. Det skal bort og inn skal en kommode. Har ikke behov for så mye hengeplass så da er det bedre med en kommode :)
Rommet blir lyst med lite farger, men går og tenker på hva jeg kan gjøre for å sprite det opp litt. Veggene blir malt i fargen "latte" som er en hvitfarge. Lurte på om han kanskje sku få noen biler eller kanskje ugler på veggen sin.
Biler fordi han er jo en gutt, ugler fordi jeg synes det er utrolig søte dyr og så er Sebastian min lille ugle akkurat som Ann Helèn er min lille sommerfugl <3
Vi får se hva det blir til slutt.

Uten om det rommet så syselsetter jeg meg med litt av hvert. Har en hylle med alle hobbytingene mine som jeg har ryddet i. Gjort om på hele hyllen og fått det mer organisert. Ordnet litt på kjøkkenet hvor jeg har fått opp en tallerkenhylle jeg kjøpte på IKEA av alle steder. Har leitet og leitet i all evighet etter en som ville passe inn der, men alle er jo så dyre, helt til jeg kom over denne på IKEA. En hvit tallerkenhylle til den nette sum av kr 395,- i den er det kokebøker og i hyllene skal det komme krukker hvor jeg skal ha kornblandinger og annet som ikke har en ordentlig plass på kjøkkenet. På krokene henger det hånkle, grytekluter og litt ymse pynt. Det har også kommet inn to store spann på vårt lille kjøkken. De står under tallerkenhyllen og bruker utrolig nok ikke så mye plass. Man skal jo sortere alt mulig boss for tiden og det har lett for å hope seg opp og lage rot. Jeg har defor ett spann for papir og det andre spannet for tomflasker.  De passer fint inn på kjøkkenet og stabelen med tomflasker og haugene med papir er nå bortevekk :)
hmmm... hva mer har jeg gjort... fått opp den fine wallstickersen som jeg blogget om sist og på veggen ved spisebordet henger det en slags tavle hvor jeg plasserer kort vi får på.
Utenom å gjøre ting i hjemmet så hekler jeg. MASSE! hehe... Har tatt litt av med heklingen og nå som høsten er her og kaldere dager nærmer seg med stormskritt så har jeg fått litt av hvert å hekle på. Luer og halser er en stor hitt hos meg om dagene. Barna må jo ikke fryse :) Holder også på å strikke ullgenser til Ann Helèn i tillegg til buksen som er ferdig. Har jo og en ulldress til Sebastian som skal strikkes så jeg får bli ferdig med det jeg har begynt på før jeg begynner på den :)

Hadde en litt tung helg nå i helgen som var. Det er med et tungt hjerte og masse tårer jeg forteller dere dette.
Jeg fikk beskjed om at en venninne av meg sin sønn som er like gammel som Sebastian har kreft.
Det var en grusom beskjed å få og jeg sitter igjen med masse tårer og en million tanker.
At våre barn har CF og jeg ofte går og gnager på dette ble plutselig en ørliten bekymring hos meg.
Denne lille, herlige, gode, nydelige gutten har kreft og må igjennom utallige cellegift kurer og masse prøver. Han må inn og ut av sykehuset i sikkert lang tid og man vet ikke hvordan det vil ende.
Jeg ber til høyere makter og det som er om at han vil bli fort frisk. Han er en sterk gutt med godt mot så jeg har troen på ham. Og foreldrene er de beste foreldrene han kunne fått. De er helt fantastiske mennesker. De er like sterke som gutten sin. Jeg beundrer deres mot.

<3 Har dere i tankene mine hele tiden <3


Se så herlige mine to skjønne små er :) De har utrolig stor glede av hverandre og gleden blir større for hver dag som går. Sebastian blir mer og mer aktiv og ser gleden i å ha Ann Helèn og Ann Helèn synes det er så kjekt nå som Sebastian er på farten og hun kan tulle seg med ham og han ler godt av henne <3
Hun kan bli litt for voldsom med ham til tider, men stort sett er han med på leken og bare smiler som en sol når hun leker med ham <3 Ann Helèn er den største tøysekoppen nå, men tror nok Sebastian vil komme hakk ihjel. hehe...



Klem fra Cathy :)

4 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Så FINA dina barn är! Vad tråkigt att höra om den lilla pojken som är sjuk! Det är verkligen en hemsk sjukdom. Jag håller alla mina tummar för att han ska bli frisk igen. Var rädda om er gumman! Massor av kramar!

Kerstin sa...

Åååå, så herlige de er nå. Savner dere masse og håper vi sees snart. Tror jeg bestiller meg en tur til Bergen i november :)
Så trist å høre om han lille som har fått kreft. Jeg krysser alle fingre for han. Jeg vet hva han må igjennom og gråter bare ved tanken på det.
Uendelig glad i dere alle.
Stor klem

Cathinka sa...

Tusen takk dere begge :)
Savner dere så utrolig masse <3
Den trenger nok alle gode tanker og kryssede fingrer de kan få fremover. Jeg synes dette er tøft så kan ikke fatte hvor tøft de som foreldre må ha det.
Ja, kom til Bergen,Kerstin. Hadde vært kjempe godt å se deg igjen <3
Masse klemmer til dere begge <3

Mariemor1 sa...

naaaw... så fine barna dine er!!